Let op website is onder constructie! Het is momenteel niet mogelijk om een bestelling te plaatsen.  Er volgt snel een UPDATE

 

Check check double check

Het einde van het jaar komt weer in zicht, en dat betekend de welbekende lijstjes! Stiekem ben ik dol op lijstjes. Maar dan vooral things to do lijstjes ? Niets geeft mij zo’n voldaan gevoel dan lijstjes wegstrepen. Ik ben er wel een kei in om “niet-leuke-dingen” zo lang mogelijk voor me uit te schuiven. Tot het moment aanbreekt dat ik echt aan de slag moet met die stapel niet-zo-leuke-dingen.

Wat ik bijvoorbeeld echt niet leuk vind, maar wel belangrijk zo af en toe, zijn verzekeringen checken. Ben ik niet over of onder verzekerd, formuliertjes invullen en ga zo maar door. Met name zorgverzekeringen uitpluizen vind ik echt the hell. Belasting zaken is ook zoiets, voor de jaarlijkse aangiftes alle paperassen weer bij elkaar zoeken en vooral niet ergens een komma verkeerd zetten? Thank god heb ik Patricia, mijn personal assistant die heel goed is in administratie en alles wat daar bij komt kijken. En natuurlijk Ellen, die mij ook al vanaf dag één helpt met het overzichtelijk en vooral inzichtelijk houden van mijn administratie. Ik kan echt genieten van Patricia haar perfectionisme, zelfs de mappen in haar computer zijn gesorteerd je kunt binnen no-time terug vinden waar je naar op zoek was.

Orde in de chaos

In mijn geval is CHAOS my middle name. Ik probeer het keer op keer, maar overal staat wat. Ooit ben ik begonnen met het aanmaken van mapjes en deze in een voor mij logische volgorde op te slaan. Denk maar niet dat ik terug kan vinden wat ik vorige week heb opgeslagen! Godzijdank is er altijd wel iemand die mij even te hulp kan schieten als ik weer eens iets niet kan vinden.  Niet voor niets werken we met een NAS waar we alle kantoordames gezamenlijk op kunnen werken. Wachtwoorden zijn ook zo’n dingetje. Minstens 3x per dag roep ik op kantoor met de vraag: Wat is het wachtwoord van……. Ongetwijfeld heb ik ze ergens opgeslagen of opgeschreven, maar waar? Dat is altijd maar weer de vraag. Vast in één van de twintig boekjes die op mijn bureau liggen.

Dat is ook zoiets, ik ben gek op boekjes! Het liefst schrijf ik met de pen mijn lijstjes en notities. Ooit bedacht ik dat het handig zou zijn als ik per onderwerp een boekje had. Dus één voor Fabryk Design, één voor FBRK-Werkt, één voor nieuwe designs en weer een ander voor briljante ingevingen. Inmiddels heb ik twee stapels met boekjes (ik denk zonder te overdrijven, zo’n 20 stuks) Maar het categoriseren op onderwerp is nooit gelukt… alles staat door elkaar en het liefst begin ik ook nog achterin. Dat deed ik vroeger al, mijn moeder vertelde mij als kind dat chinezen dat ook deden. En nu wordt ik daar nog dagelijks aan herinnerd.

Focus op de FBRK business

Zou het chaotische karakter te linken zijn aan creativiteit? Of is het slechts een slap excuus die ik mijzelf voor houd? In ieder geval ben ik niet de enige die hier mee te dealen heeft. Suzan, mijn rechterhand op ICT en marketing gebied kan er ook wat van. En als wij samen zijn, dan is het helemaal feest! Wij presteren het gewoon om binnen 5 uur een nieuw concept uit de grond te stampen, een heel businessplan te schrijven de hele route uit te stippelen en dan na 3 dagen bedenken dat we er eigenlijk helemaal geen tijd voor hebben en het toch wel een heel ambitieus plan is geweest. Dit heeft al meerdere keren voor hilarische momenten gezorgd, waarop we later tegen elkaar zeiden: what the …. where we thinking? ?

Om meer focus aan te brengen heb ik de afgelopen maanden intensief samengewerkt met Folkert van der Heide. Een marketing strateeg die samen met ons kritisch heeft gekeken naar onze routing, ons portfolio en alles wat er maar meer bij komt kijken. Voor de komende 4 à 5 jaren weet ik nu precies wat er in grote lijnen gaat gebeuren en waar we naar toe werken. En dat geeft rust! Ik hou meer tijd over om te ondernemen en me te richten op zaken die ik belangrijk vind.

Fabryk Design heeft vele kleuren

Ik weet van mezelf best wel waar mijn kracht ligt en waar niet. Ik werk daarom graag samen met mensen die het tegenovergestelde van mij zijn. Als iedereen binnen de fabryk net zo chaotisch zou zijn als ik dan hadden we waarschijnlijk een hoop lol, en geniale ideeën, maar was de administratie een puinhoop. Als we allemaal super straks georganiseerd zouden zijn, dan hadden we waarschijnlijk niet zulke toffe ideeën gehad als nu. Het is keer op keer zoeken naar de balans en het beste in elkaar naar boven halen.

Ik dwaal alweer helemaal af van het onderwerp van deze blog, we zouden het over lijstjes hebben. Nou ja, ook dat is ongetwijfeld typisch Esther.

Ik ga nog even door met afvinken van lijstjes, ééntje streep ik vast door. De blog van deze week is weer klaar ?